طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مونوکروم
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مونوکروم
یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت 10:52 | بازدید : 51 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی که در دسته انواع تکنیک‌های نوین و مدرن در دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد، سبک مونوکروم است. استفاده از این تکنیک بسیار فضای دلپذیر و خاصی را پدید‌ می‌آورد که صرفاً مورد پسند خاص پسندان است. این تکنیک طراحی دکوراسیون داخلی را در خانه‌های مسکونی و نیز ساختمان‌های اداری و دفتر‌ها نیز‌ می‌توانند به کار گیرند. در ادامه‌ می‌خواهیم که در این زمینه اطلاعاتی را به شما دهیم تا بتوانید با افزایش آگاهی‌تان در این زمینه بهترین انتخاب را در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشید.

سبک مونوکروم برای طراحی دکوراسیون داخلی

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که‌ می‌توانیم برای این سبک طراحی دکوراسیون داخلی برشمریم استفاده از رنگ‌های واحد و تک رنگ برای رنگ و لعاب بخشیدن به فضای داخلی خانه است. به همین دلیل فضا تا حدود زیادی یکنواخت است. البته نباید تصور کنید که این فضا دلسرد کننده و دلگیر و خسته کننده است. خیر، برخی از افراد نسبت به این نحو دکوراسیون داخلی نهایت علاقه‌مندی را نشان می‌دهند. نام دیگر سبک مونوکروم را در طراحی دکوراسیون داخلی طراحی تک رنگ نیز‌ می‌گویند. به همین دلیل است که‌ می‌توان گفت بسیاری از افرادی که این نوع از طراحی را انتخاب‌ می‌کنند از جسارت بالایی برخوردارند و‌ می‌توانند طراحی‌های منحصر به فرد را درک و فهم کنند. در غیر این صورت هر فردی نمی تواند با این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی تطبیق داده شود.

مزایای سبک مونوکروم برای طراحی دکوراسیون داخلی

در ابتدا باید بگوییم که تمامی سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی از سوی متخصصین حرفه‌ای و طراحان آگاه معرفی شده‌اند. بنابراین سال ها فکر و تجربه در پس تمامی آن‌ها وجود دارد و افراد نمی توانند که به راحتی یک سبک را رد یا تایید صد درصدی کنند. سبک مونوکروم نیز علیرغم شرایط خاصی که در دکوراسیون داخلی ایجاد‌ می‌کند دارای مزایای زیادی است.

برای مثال:

ذهن خسته و شلوغی که صبح تا شب مشغول انجام فعالیت‌های مختلف فکری است شاید در آخر شب‌ها نیاز داشته باشد که تا حدودی استراحت کند. کسانی که شاغل هستند و روزانه مجبورند با تعداد زیادی از آدم‌ها کار کنند بهترین گزینه‌شان برای طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مونوکروم است. زیرا که تک رنگ بودن این طراحی باعث‌ می‌شود که ذهن انرژی زیادی برای پردازش آن لازم نداشته باشد. بنابراین افراد زمانی که شب‌ها به منزل باز‌ می‌گردند‌ می‌توانند تاثیرات روانی ناشی از تک رنگ بودن خانه‌شان را در احساس آرامشی که دارند احساس کنند. در طراحی مونوکروم المان ها، رنگ‌ها و طرح‌های کمی به کار رفته است. در نتیجه شاهد خواهید بود که شلوغی طراحی‌های  سبک‌های دیگر که احساس خستگی در بیننده ایجاد‌ می‌کند در این سبک، یعنی مونوکروم وجود ندارد. از سوی دیگر نیز به دلیل این که از رنگ‌های واحدی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده‌ می‌شود، اگر مکان و محل خانه‌تان کوچک باشد تا حد زیادی فضای اطراف‌تان را بزرگ نشان‌ می‌دهد. در واقع به دلیل این که شلوغی خاصی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی وجود ندارد شما فضا را باز‌تر و بزرگ‌تر احساس‌ می‌کنید.

انتخاب رنگ در سبک مونوکروم راحی دکوراسیون داخلی

همانطور که‌ می‌دانید در این سبک از یک رنگ استفاده‌ می‌شود. اما برای اینکه تا حدودی از یکنواختی کار کاسته شود‌ می‌توانید از تنالیته‌های مختلفی از یک رنگ واحد بهره‌مند شوید. برای مثال در صورتی که افراد رنگ آبی را به عنوان رنگ مادر در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مونوکروم انتخاب کنند، اولین اقدامی که انجام‌ می‌شود این است که سایر تناژ‌های این رنگ نیز مورد ارزیابی قرار‌ می‌گیرند. در نهایت شاهد خواهید بود که از یک رنگ واحد اما در تناژ‌های متفاوت برای دکوراسیون داخلی استفاده‌ می‌کنند.

اهمیت انتخاب رنگ با مشورت متخصصین حرفه‌ای و طراح دکوراسیون داخلی

از آنجایی که رنگ‌ها احساسات و انرژی‌های روانی خاصی را به ذهن و روان افراد منتقل‌ می‌کنند نیاز است که در انتخاب رنگ نهایت دقت داشته باشید. برای مثال در ابتدا با متخصصین حرفه‌ای در این زمینه مشورت‌هایی را داشته باشید. در جلسات ابتدایی که با تیم‌های حرفه‌ای ارائه دهنده خدمات ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مشورت‌ می‌کنید آن‌ها با آشنایی با روحیات شما‌ می‌توانند گزینه‌هایی را در پیش پای شما قرار دهند. در نهایت این خود شمائید که‌ می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده کنید. این روند به شما کمک می‌کند که بعد از مدتی احساس پشیمانی نداشته باشید و احساس نکنید که رنگی انتخاب شده نمی‌تواند احساس آرامش و خوشایندی را در شما پدید آورد.

برای کاهش کسل کنندگی ناشی از سبک منوکروم چکار کنیم؟

در اغلب موارد متخصصین با تجربه توصیه‌ می‌کنند که برای کاهش احتمال بروز خستگی و یکنواختی محیط خانه‌تان که ناشی از سبک مونوکروم است‌ می‌توانید از انواع دکوری‌‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید. در واقع با استفاده از انواع المان‌های مختلف‌ می‌توانید که تا حدودی فضا را شلوغ کنید تا قدری از یکنواختی تک رنگی سبک مونوکرام بکاهید. در این موارد است‌ می‌توانید امیدوار باشید تا سال ها از نتیجه کار متخصصین نهایت لذت را خواهید برد.

سبک مونوکروم برای چه محیط هایی مناسب است؟

خوشبختانه این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی با هیچ گونه محدودیتی روبرو نیست. بنابراین‌ می‌توانید در اتاق خواب شخصی، سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های پذیرایی از این سبک استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که سبک مونوکروم برای طراحی دکوراسیون داخلی صرفا در اتاق‌های خواب استفاده شده است. بنابراین در بخش‌های مختلف دیگر از جمله اتاق پذیرایی نیز می‌توانید از سایر تکنیک‌های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. بنابراین هیچ گونه محدودیتی را در انتخاب نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی و نیز رنگ‌های انتخابی‌تان وجود ندارد. به قدری در بازار و حیطه طراحی‌های مختلف گزینه وجود دارند که می توانند هر نوع سلیقه‌ای را پاسخ گویند.

خاتمه

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله آمد جزئی‌ترین نکاتی که در خصوص سبک مونوکروم وجود دارد را در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که احساس‌ می‌کنید به این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی علاقه‌مند هستید‌ می‌توانیم این پیشنهاد را به شما دهیم که‌ می‌توانید برای طراحی خانه‌تان یا حتی اتاق‌تان استفاده کنید. اما در ابتدا نیاز است که با متخصصین مشورت‌های  لازم را داشته باشید تا روند کار برای شما آغاز شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مونوکروم




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 12
:: بازدید سال : 23
:: بازدید کلی : 1940